fredag 30 november 2007

[happy days]


Sinnesstämning: Harmonisk
Anledning: Börjar landa i mig själv

De senaste två dagarna har jag verkligen fokuserat på min stresshantering och jobbat på dåliga vanor. Jag känner redan att det börjar ge resultat. Det är nog den psykologiska omställningen och lättnaden över det nya jobbet.

I Onsdags när jag kom hem till David lagade jag en kalasgod middag. Fullkornspasta, ägg, parmesan, dill och varmrökt lax. Efter det spelade jag lite dataspel, sen kollade jag på Leilas Jul och somnade tyvärr till den. Efter det blev det ett superskönt skumbad med min nya äppeldoftande skummande badolja.

Jag gick och la mig ganska tidigt med en bra bok.

Igår hade jag en kväll för mig själv. Först hade jag inte alls lust att laga middag och jag blev påmind om stressen igen. Gjorde något snabblagat, Leilas Pasta Pomadoro. Rekommenderas!
Sen blev det ett till äppeldoftande skumbad, har skapat en ny skön vana! Jag gick och la mig så tidigt som 20.30 och orkade läsa i ungefär en halvtimme.

Den största förändringen är nog att dra ner på tempot. Inte gå så snabbt, inte skynda mig för att hinna med en tidigare tunnelbana, välja 30-minuters bussresa istället för att åka via stressiga T-centralen i rusningstid. Inte gå så snabbt. Varva ner när jag känner att jag är uppe i varv. Fokusera på andningen...

Det verkar som att det är på väg åt rätt håll.

Inga kommentarer: