fredag 30 november 2007

[jag älskar att läsa - ett relativt begrepp]


Jag har helt klart fått omvärdera mitt bokintresse. Jag anser att jag älskar att läsa. Eller ansåg tills jag såg bokhorans inlägg:

"Har ägnat en liten stund åt att fylla på min Facebooklista över de böcker jag lästa i år. Just nu har jag 137 utlästa och 5 pågående och det är 32 dagar kvar av året, så det blir väl någonstans runt 170 böcker i år. Jag har iofs läst fler än så, men jag räknar bara nyläsningarna, inte omläsningarna."

Kommentarer: Detta innebär att hon läser ut en bok ca varannan dag. Hon räknar även med att hinna läsa ut en bok per dag till jul. Hon räknar inte med omläsningarna. HUR hinner man med att läsa så mycket böcker? Hur får man motivationen? HUR hinner man blogga?

Lite längre ner skriver hon såhär:

"Jul är bra, då hinner man läsa flera böcker per dag."

Kommentarer: Herregud? Hur hinner man läsa flera böcker per dag? Jag är glad om jag hinner läsa 0.5 böcker på en ledig dag.

Jag beundrar detta brinnande intresse för läsning! Visst älskar jag att läsa, men det finns en viss risk att jag skulle ha tröttnat om jag läste så mycket. Känner också en smärre lockelse att börja läsa i lite snabbare takt.

Inga kommentarer: