tisdag 3 juli 2007

[en het nigerian]


Jag jobbar på ett internationellt företag med distributörer över hela världen.
En dag hade vi vår distributör från Nigeria på besök och jag passade självklart på att växla ett par ord, som den sociala och serviceinriktade person som jag är!
Vår distributör var klädd i en traditionell dräkt som var som en lång klänning (typ, ni fattar).
Jag tyckte att den såg varm ut och kände mig något tvungen att kommentera hans val av klädsel.
Självsäkert slänger jag ur mig "It looks HOT!" Jag hoppas innerligt att vår distributör inte förstod mitt misstag, men själv är jag idag lite försiktig när jag kommenterar våra distributörers kläder.

Efteråt fick jag reda på att de kläderna används för att det är så extremt varmt i Nigeria så vanlig klädsel fungerar inte. jaja.

Inga kommentarer: