tisdag 3 juli 2007

[en vecka kvar till rom]


Sinnesstämning:
Lite irriterad
Anledning: PMS

Snart är det dags. David och jag ska åka till Rom. Hade inte kommit på tanken själv om det inte vore för att David har någon typ av besatthet när det gäller romarna och romartiden. David är väldigt angelägen om att hitta någon typ av rustning som prydnad till sin nya lägenhet som han flyttar till om ett år. Själv är jag ingen historiemänniska, tycker att historia mest består av krångliga ord men däremot kan jag tänka mig en och annan espresso eller latte på något av de mysiga fik som ska finnas i Rom. Jag kan även tänka mig att äta en massa pizza och prova den italienska glassen, flera gånger om dagen kanske. Tur att jag jobbar på att toppa formen nu, i Rom kommer det bara att gå nedåt. (Eller uppåt, hur man nu vill se det.)

Jag har förbjudit David att spela World of Warcraft när vi är i Rom. Jag menar hallå? liksom. Rom känns romantiskt och jag förväntar mig en upplevelse därefter.

[Tema ett par veckor framöver] Italia (si bello)

Inga kommentarer: