tisdag 22 juli 2008

[att ta ansvar för sitt liv]

Är det inte nånstans typiskt svenskt att alltid vilja hitta någon som tar ansvar? Vi är så bekväma och litar på att svenska staten ska fixa allt.

Jag är oerhört ledsen över det som hänt blondinbella men som många andra bloggerskor kan jag inte hålla med om att det är resebolagets ansvar.

Ditt liv är ditt ansvar. Du har även ett ansvar för dina barn.

När jag var yngre var jag lite tuffare och ansåg att det är mina rättigheter att gå hur som helst när som helst. Men inte heller sverige är som det brukade vara. Jag hade en kollega som inte vågar gå själv till stureplan längre. 45 år och man.

Det här handlar inte ett skit om rättigheter.
Det handlar om sjuka människor som misshandlar, våldtar och rånar. Det går inte att prata något vett i dessa människor och de SKITER i våra jävla rättigheter!
Istället för att lägga energin på vad vi har rätt att göra, använd energin för att öka längden på fängelsestraffen.

Informera unga kvinnor om hur de ska skydda sig och hur de ska göra för att känna sig starka och trygga. För styrka och trygghet är ett bra vapen.

Ge inte de här sjuka människorna någon chans att skada dig.

Inga kommentarer: