tisdag 22 juli 2008

[en egen vovve]

Jag vill ha ett husdjur. David vet om det eftersom jag kämpat för att få köpa en sibirisk kissemiss. Anledningen till att jag vill ha en sibirsk katt (förutom att de är fruktansvärt vackra) är att de även är måttligt allergifria. Men, David vill inte ha katt. Jag som till och med har hittat en jättestor klätterställning som jag var beredd att pryda hemmet med. Jag har försökt ALLT.

David: Katter är äckliga
Jag: katter äter inte bajs
David: Jag är allergisk
Jag: Det är därför vi skaffar en allergifri katt
David: Den kommer att äta upp Wilma huahua
Jag: Katter äter inte hundar

Egentligen borde jag kanske bara komma hem med en kattunge en dag men jag tror inte att David skulle bli överförtjust.

Det händer att jag blir ledsen. Jag har växt upp med katter och jag vill inte bara släppa min dröm att skaffa katt. David brukar trösta mig med att vi ska köpa hund istället.

David: Men du har ju Wilma
Jag: Hon är din mammas hund
David: Men vi kan köpa en egen hund
Jag: Och lämna vart på dagarna?
David: Jag vill hellre ha en hund
Jag: Hundar äter bajs
David: Jag vill ha en chihuahua
Jag: Hundar måste rastas

Vi kommer alltså ingenvart i vår diskussion.
Men saken är den att jag saknar ett husdjur så mycket så jag börjar fundera på att skaffa en chihuahua flicka i alla fall. Men på något sätt måste vi lösa vem som ska ta hand om henne på dagarna... tror inte vi får ta med husdjur till jobbet, men det tål att undersökas.

Om vi nu skaffar hund vore det perfekt att göra det under vår nästa semester så hon kan bli rumsren och bekväm med oss innan vi börjar lämna bort henne på dagarna.

Inga kommentarer: