söndag 20 juli 2008

[wilma huahua da slut]


Ok, erkänner att det är lite märkligt att jag skriver om midsommar nu. Men eftersom jag är som jag är så får det helt enkelt bli så.

Vi tog huahuan Wilma med oss när vi skulle på släktträff i Hova. David och jag hyrde en mysig stuga på en camping som låg bara 100 m från vattnet. Supermysigt.

Wilma hängde på eftersom hon var inne i sin löpperiod och kunde inte vara hemma med huahuan Flavve.

Förutom en väldigt mysig släktträff så var Wilma extremt jobbig. Hon kände lukten av både hanar och honor på långt håll och alla släktingar med hundar hade det förstås jobbigt med tanke på att även deras hundar kände lukten av Wilma. Min syster hade en JÄTTEstor svart hund som är en blandning av en Rottweiler och Labrador och något mer. Självklart började Wilma uppvakta Diesel. Hon skruvade upp svansen och putade med rumpan (den lilla slinkan). Diesel intog position men en sekund senare hade vi förstås lyft upp Wilma. Men en intressant tanke, hur hade valparna blivit?

I alla fall så blev ju Wilma även förälskad i en fantastiskt vacker bulldogg som heter Stina. Wilma är inte så petig när det gäller kön. När vi skulle åka hem efter midsommar fick vi skjuts av min morbror P-A, Stinas husse, och vi fick sitta bak i bilen med Stina. Självklart börjar denna 2,5 kgs chihuahua uppvakta den 25 kgs tunga bulldoggen.

Ville att ni skulle se dessa vackra hundar...

Inga kommentarer: