tisdag 22 juli 2008

[min första körning]

Idag har jag övningskört för första gången på typ 4 år.
Har gruvat mig för att börja köra igen eftersom jag var så dålig förra gången. Dessutom var min förra körskolelärare en Sydamerikan med lite extra temperament.

Han: Linda, vad sa jag åt dig?!
Jag (med svag röst): Att inte köra in i staketet..
Han: Å vad gjorde du?
Jag (med ännu svagare röst): Körde in i staketet..

Ja, idag försökte jag igen och guess what! Det gick så jäkla bra. Det här med att köra bil är verkligen min grej. Jag träffade inte ett enda staket och hamnade inte i ett enda dike. Jag lyckades till och med att trampa på koppling och broms samtidigt. Jag är född för det här.
Jag har en jättebra lugn och pedagogisk körlärare. Det här kommer att bli bra. Innan nästa sommar har jag mitt körkort.

Inga kommentarer: