måndag 2 februari 2009

[fel i träningen]

Vilken rolig dag det här har varit! Det har inte hänt något särskilt men jag har däremot skrattat bort hela dagen. Ända tills huvudet började värka. Men inget som lite träning inte kunde bota!

Idag var det fullt på jobb-gymmet. Dessutom visade det sig att jag gjorde en övning FEL! Jag blev helt knäckt när våran bodybuilder påpekade det. Jag vet till 199% att jag har gjort övningen rätt tidigare. Då visade det sig att när jag slutade använda stång, för att inte överanstränga ryggen, då har jag inte lyckats hålla ryggen upprätt när jag gör knäböj utan låter överkroppen falla framåt. Ett stort no no. Har själv inte varit medveten om att jag har börjat göra fel. Men nu har jag återinfört stången och stoppat in lite vikter under fötterna och vips blir det bra igen. Kändes mycket mer i benen också. ;-)

Dessutom upptäckte jag till min förskräckelse att jag tagit fel trosor på mig idag. Kanske verkar som en bagatell men hur roligt är det att springa omkring i tighta träningsbyxor över trosor som ger dig 4 skinkor? Inte attraktivt. Brukar försöka att ha lite lösare trosor än så...

I vilket fall, jag struttade omkring på gymmet, försökte lite diskret att dra ut trosorna på sidorna stup i kvarten men tycker nog att det blev ett rätt bra pass tillslut i alla fall.

Men jag funderade på om jag ska filma övningar och lägga upp på bloggen. Kanske inte verkar så positivt efter att jag erkänt att jag gjort fel.. ;-) Men självklart blir det under översyn av någon som kan hålla lite koll på min okontrollerade kropp (som faktiskt börjar utveckla riktigt snygga magmuskler).

Nu ska jag laga mat! Får se om jag orkar lägga upp recept och bilder sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej linda. vad du är duktig som tränar och står i. Kan du inte kolla med någon där på gymmet hur jag ska träna som är gravid? Måste ju göra de *suck* inte dugg motiverad. Kramiz din vän Monica

Anonym sa...

Hej Linda.
Tycker att du är jätte duktig i alla fall som tränar och står i. Kanske du akn hjälpa mig med ett programm som skulle kunna passa då jag är på smällen? måste träna ju som dom säger.....*kram*din vän Monica

Linda sa...

Hej Monica! Klart jag ska hjälpa dig.. :) Vi får se vad vi kan koka ihop! Hoppas allt är bra med dig! Kram!