lördag 21 februari 2009

[veckan som varit]

Som vanligt har jag varit dålig på att uppdatera. Veckan har varit helt galen som vanligt. Men har ändå hunnit med 4 träningspass:
2 Styrka
1 kondition
1 yoga

I början på veckan var jag till naprapathögskolans klinik och kollade min korsrygg som varit konstig så länge. Om jag böjer mig ner tex har jag svårt att räta ut mig efteråt.

Det visade sig att de ryggmuskler som sitter ytterst är väldigt bra och välutvecklade. Samma med mina yttre magmuskler och djupa magmuskler. Däremot mina djupa ländryggsmuskler, de hänger inte riktigt med i svängarna. Det verkar som att vi kan spåra det till den tiden då jag var sjukskriven en vecka, de kanske gick i dvala för de har helt enkelt slutat jobba. De yttre ryggmusklerna blir snabbt trötta och orkar inte jobba så hårt som de djupa ska och därför leder det till ryggbesvär när jag ska använda ländryggen. Så nu har jag en övning hemma som jag ska göra för att väcka upp dem och sen ska jag tillbaka nästnästa vecka och se hur det har gått. Jag tycker redan att jag känner förbättring för igår när jag körde ryggresningar så fick jag inte sån kramp som jag brukar få i korsryggen.

Dessutom har jag hittat en bra övning i "Styrketräning för henne" som i princip går ut på att stå på alla fyra och knipa... gör den inne på gymmet den som törs!! Det vågar inte jag, jag gör det hemma, till Davids stora förtjusning.

Har haft massor med möten den här veckan, medarbetarsamtal, satt igång nya projekt. You name it, allt är på gång här.

Inga kommentarer: