lördag 27 december 2008

26/11 Onsdag - Auckland

Sista dagen innan det är dags för vår 15-dagars tur!

Vi klev upp tidigt på morgonen och gick till vårt frukost-ställe. David åt en extra stor english breakfest och jag klämde i mig en french toast - rostat bröd med banan, bacon och lönnsirap.
Efter frukosten tog vi bussen till Auckland Zoo. De hade massor med läckra djur! Lejon, giraffer, flamingos, tigrar, cheetahs, en stor landsköldpadda (min favvis), röd panda, elefanter, noshörningar, flodhäst och massor med fler. Vi fikade på ett mindre roligt ställe med sunkig snabbmat som hölls varm. Hot dogsen i NZ är inte roliga.
Solen stekte, så många av djuren var trötta och låg och sov men vi fick ändå möjlighet att se noshörningarna gå omkring och en flodhäst som simmade runt runt. Vi fick också mata girafferna samt se när elefanterna rullade sig i leran och flyttade stockar. Riktigt häftigt. :-)

När vi kom tillbaka till hotellet tvättade David ett gäng kläder och vårt hotellrum blev immigt och fuktigt, som om vi bodde mitt i regnskogen.
Idag besökte vi äntligen SkyTower! 328m högt och vi åkte så högt man kunde. Vi önskar att vi hade vetat att man kunde förreservera bord på restaurangen för då hade vi sparat in 30 dollar per person och lagt pengarna på mat istället. Men tyvärr fanns det inga lediga bord förrän 21:30 och kl. var 20 när vi kom dit. Det hade hunnit blivit mörkt innan vi fått komma upp eftersom de inte släpper in förrän 45 min innan reservationen.

Utsikten var otrolig och man fick lätt svindel däruppe när man såg ut över Auckland. De visade en film över byggnationen och det var ofattbart att de som byggde klarade av den extrema höjden.

Middag blev på puben. Jag åt en steak sandwich och David en burgare. Sen stupade vi i säng redan kl. 22!


Inga kommentarer: