onsdag 31 december 2008

11/12 Torsdag - Christchurch

Idag fick vi väldigt god frukost. Toast och scrambled eggs. Jag hade kunnat döda för att få ägg till frukost vid det här laget eftersom vi bara fått yoghurt/mjölk med 1 miljon olika flingor och toast med onyttig spread.

Vi tog otroliga bilder idag. Särskilt när vi stannade och tog en timmes promenad på vandringsleden mot Mt. Cook. Fanns en massa söta kaniner där också. :)

Sen blev det en lång bussfärd och vi var framme i Christchurg 17:00. Nu var trippen slut. David och jag valde att inte hänga på gruppen för att äta för vi hade lite gift-shopping kvar att göra och vi ville spendera den sista kvällen ensamma.

Vårt hotell Millenium är superfint!! Lägenheten är som en stor 1:a på Östermalm med en liten korridor, fräscth badrum och stort rum med TVÅ dubbelsängar, skrivbord och fåtöljer med ett litet bord.

Shoppade en massa fina saker. Bland annat ett får till mig själv (jag kallar honom fluffster).

Sista dagen i NZ blev på Vic and the Whale. Vi tog en varsin Sirloin.

Det kändes jobbigt att lämna gruppen. Men ännu tråkigare är det att detta är slutet på vår resa. Imorgon bitti åker vi till flygplatsen och det tar oss nästan två dygn att ta oss hem. Den här resan har varit så fantastiska, en "once in a lifetime" resa. Jag vill verkligen verkligen inte åka hem....

2 kommentarer:

Sara sa...

Härligt att läsa om din och Davids resa och se alla fantastiska bilder!

Linda sa...

Vad kul att du gillade det! Pust, det tog tid att skriva.. ;-)