lördag 27 december 2008

27/11 Torsdag - Auckland

Frukost blev som vanligt på puben. David åt en Big breakfast och jag åt en osttoast med tomat & avocado och en skål med fruktsallad, yoghurt och honung.

Tillbaka på hotellet fönade vi våra nytvättade kläder som under natten immade igen alla fönster på rummet. Vi checkade ut och satte oss i hotellbaren med öl och kahlúa.

Sen tog vi oss till mötesplatsen för connection travels. 12:45 skulle vi möta upp dem utanför ett hotell och om vi inte hittade någon av dem skulle vi ringa ett nummer som fanns i bokningspapperen. Ingen kom. Vi frågade hotellet som inte kände till något och när vi ringde numret så sa en röst att numret hade upphört. Vi blev oroliga över om vi fått gamla papper och ringde vår kontakt i NZ. Pratade med dem ett tag men då dök Scott från Connection Travel upp. Lättnad!!!

I ca 5 timmar åkte vi buss och stannade till och kollade ett enormt träd - Kauri Tree som är 800 år gammalt. Sen stannade vi också vid Whangerei Falls. Vattenfallet var förtrollande vackert och det första jag sett (nånsin). Slutligen kom vi fram till Paihia i Bay of Islands, en plats med 144 öar. Stranden och miljön är helt fantastisk! Vi bor på ett jättemysigt motell i ett stort rum.

Vi avslutade kvällen med Fish n' chips på stranden tillsammans med resten av gruppen och sen till en bar där allt kostar 4 dollar på torsdagar. Det innebär att Davids öl och min drink kostade under 20 kr styck.

På vägen tillbaka till motellet i mörkret och David och jag vilse och hamnade på en väg med tre skällande löshundar. Tror inte jag behöver nämna hur läskigt det var och hur lättad jag kände mig när jag fick lugna nerverna med kaffe på motellrummet lite senare.. ;-) I fortsättningen ska jag alltid skriva ner namn på motell och adress!

Inga kommentarer: