lördag 3 januari 2009

[sammanställning 2008 och nya mål 2009]

2008 har varit ett underbart år för mig. Det har hänt så mycket, både positivt och negativt, som lett till att jag har utvecklats enormt som person. Vissa delar har varit tuffa, som att jag som är förkyld mer sällan än en gång om året var inne på min fjärde förkylning nu i julas. Jag har fått problem med andningen när jag tränat och problem med bihålorna. Jag har varit trött och utmattad.

Men vissa delar har varit väldigt positiva. Jag har flyttat ihop med min David. Jag har ett roligt jobb där jag trivs jättebra och har superbra kollegor. Och tack vare mina underbara vänner har jag lätt tagit mig igenom de tuffa bitarna.

Det här var mina mål för 2008:
- Fortsätta leva ett positivt, roligt och ljust liv
- Inte lägga energi på de som påverkar mig negativt utan lägga tiden på rätt personer
- Komma igång med regelbunden träning igen
- Läsa mycket böcker
- Spela mindre dataspel
- Köpa mycket kläder

Så här har jag uppfyllt mina mål:
1. Ja, trots alla krämpor har jag nog fortsatt med ett positivt, roligt och ljust liv med tanke på jobb och pojkvän. Jag har också börjat träffa mina kompisar oftare än innan också vilket har varit jättekul!
2. På något sätt har jag börjat att inte bry mig om människor som inte är schyssta och har en "dold agenda" med saker de säger. Jag köper inte skitsnack längre. Var min vän eller inte.
3. Jag har INTE kommit igång med regelbunden träning eftersom jag inte mått fysiskt bra det här året. Men nu mår jag toppen och har redan börjat lägga upp träningsprogram och annat.
4. Läsa mycket böcker. OM jag gjort. David tycker att jag alltid sitter och läser.. ;-) Hinner läsa massor på vägen till och från jobbet.
5. Spelar knappt dataspel alls.
6. Jag har köpt mycket mer kläder än jag gjort på ett bra tag.

Så detta är mina nya mål för 2009:
- Ta körkortet innan sommaren
- Bli riktigt fit och vältränad. Mina handtag ska bort och magmusklerna fram igen.
- Blogga mera!
- Laga mer mat på kvällarna
- Bjuda hem mer släkt och vänner
- Flytta in i min fina lägenhet i Älvsjö
- Ta tag i min prestationsångest
- Ett hemligt mål, ni får hålla utkik i bloggen!
GOTT NYTT 2009 TILL ER ALLA!

2 kommentarer:

Sara sa...

Kul att läsa om dina mål inför 2009 :) Det blir nog ett bra år tror jag!

Linda sa...

Jag tror också att det blir ett bra år! Blir nog ett superår för oss alla tre! :D