tisdag 2 september 2008

[chili con carne]


Ok, mer eller mindre återhämtat mig. Matlusten inte riktigt tillbaka än även om jag känner hunger. Borde vara hemma en dag till men har nån grej på jobbet nu som verkligen måste göras, bah..

David har pysslat om mig, det har varit så mysigt att vakna hos honom och bara känna sig omhändertagen. :) Han har lagat mat och fixat. Igår lagade han chili con carne så att det skulle räcka två dagar. Trots bristande matlust och ett enformigt intag av blåbärssoppa igår och idag har jag faktiskt lyckats äta lite av hans goda chili.

För den som inte vet betyder chili con carne - chili med kött. David byter ut de vita bönorna i tomatsås mot stora vita bönor, kidneybönor och en burk krossade tomater. Mycket godare och mustigare smak.
Borde jag göra som kockarna och torka av tallriken innan fotning?

Inga kommentarer: