lördag 6 september 2008

[mjölk]

Idag upptäckte jag att Arla släppt en ny laktosfri mjölk. Det stod på förpackningen att den smakar bättre. Inte första gången de skriver det så jag tog det med en nypa salt. Men tänkte att jag ändå skulle jämföra den med mjölken jag har hemma. Den jag har hemma är låglaktos och inte laktosfri men dessa två har alltid smakat i princip likadant så jag känner att det är ändå en rättvis bedömning om jag ställer dessa mot varandra.

Kan ni tänka er, den nya mjölken är faktiskt god! För er som inte vet hur Arlas låglaktosmjölk smakade tidigare så tänk er en mjölk ni köper hem som håller i ett halvår. Sötsliskig smak. Har dock varit god till kaffe eftersom den är lite söt i smaken. Tidigare köpte jag Valio som smakar som vanlig mjölk men senare köpte jag Valio endast för att dricka mjölk till maten eftersom den kostar över 20 kr per liter och Arla för att ha till kaffet eftersom denna bara kostar runt 11-12. Den nya laktosfria mjölken kostade runt 15, men laktosfri har alltid varit några kronor dyrare än låglaktos. Ska bli intressant sen att provsmaka även låglaktosmjölken, hoppas den är lika bra.

Tummen upp för Arla den här gången i alla fall!

Inga kommentarer: