söndag 14 september 2008

[linda rosing]

Det händer ibland att jag går in på Linda Rosings blogg. Men det är sorgligt att läsa och se bilderna.

Vardagssituationer, som att tvätta, verkar vara en helt ny upplevelse för henne. Vill du veta hur det känns att diska så är hennes blogg rätt ställe att gå in på.

Det känns väldigt märkligt att det var några få år sedan hon var med på big brother och jag och mina kompisar var rätt överens om att Linda Rosing, hon var minsann en snygg, naturlig och i slutet en något kurvig modell... Supersnygg.

Det där naturliga finns inte kvar längre. Hennes hud ser sträckt ut, munnen är så stor och oproportionerlig att hon ser ut som en anka. Hon är supersmal och hennes jättebröst ser inte helt ok ut på den där spinkiga kroppen.

När man läser hennes bok förstår man att hon är en tjej som mår väldigt dåligt. Hon poängterar från början på boken att hon gör allt för att en man ska vara nöjd med henne. Jag hade hoppats på ett "Linda förändras och får en ny syn på livet-slut" men när boken är slut är hon fortfarande väldigt mån om att bli omtyckt av männen. Och visst, det är väl inte helt fel att vara omtyckt men man behöver ju offra hela sitt liv åt att bli omtyckt och accepterad av det motsatta könet, det ska väl förhoppningsvis räcka med att vara sig själv.

Hon beskriver även beslutet att skaffa sillisar. Efter amning såg mina små bröst ut som taxöron. Då tänkte jag att jag kanske kommer att resonera likadant när jag har ammat om mina små bröst ser ut som tomma godispåsar. Sen kom jag till ett kapitel i boken där man fick se Lindas bröst både före och efter operation. Före operationen var de helt normalfasta, inte det minsta hängiga någonstans och inte speciellt små. Det kanske var en B-C kupa. Snacka om skev kroppsuppfattning.

Vet inte varför jag fick för mig att skriva ett inlägg om Linda Rosing. Kanske för att jag precis var in på hennes blogg. Nu ska jag sova. Lång dag imorgon som vanligt!

Inga kommentarer: