fredag 12 september 2008

[varning för O'Learys i Slussen]

En bra grej med en blogg är att kunna varna för saker man inte gillar.
Idag åt vi middag på O'Learys i slussen, deras mat är helt ok och i en mänsklig prisklass. Både jag och David är rätt generösa med dricks normalt sett när vi är nöjda med servicen.

Idag var den urusel. Maten var god som vanligt men när vi bad om notan väntade vi över 20 min utan att den kom. Under tiden satt vi och försökte få någon typ av ögonkontakt men de flesta kunderna satt på andra långsidan. David till och med ropade på servitören när han var vid ett annat bord med bara ett bord emellan! Men fortfarande ingen ögonkontakt. Hur är det möjligt att sitta på en restaurang och inte få ögonkontakt i 20 min. Tillslut fick vi gå till hovmästarbåset och be om att få betala. Helt ärligt så funderade vi på att bara gå, vi hade faktiskt bett om att få notan och försökt få ögonkontakt utan resultat i minst 20 min.

Hade det varit mycket folk hade jag förstått men det var ganska dåligt med folk och TRE servitörer! Men normalt sett händer inte sånt här när det är mycket folk för då vill de bli av med en och notan kommer snabbt som tusan.

Troligtvis fanns det andra kunder som ansågs kunna generera mer pengar under kvällen. Våran mat gick nog på "bara" 500 kr. Och visst, de andra kunderna kanske hade suttit kvar där några timmar och druckit glas efter glas och kommit upp i höga notor. (David såg till och med en servitör hjälpa en kund med att byta kanal på tv:n vid bordet). Men i vårat fall har de i alla fall förlorat en kund. Vi äter ute ofta på fredagar och David brukar vilja gå på Oliver Twist och jag på O'Learys. I fortsättningen blir det nog OT ändå.

Inga kommentarer: