tisdag 2 september 2008

[nässköljning]


Nässköljning är något som är bra för alla för att få ur smuts och skit ur bihålorna. Men särskilt bra är det för allergiker.

Sedan förra året har jag misstänkt att jag har pollenallergi och det har blivit extra jobbigt sedan den här våren för mina bihålor värker något helt otroligt, känns som ett tryck som att de ska sprängas.

Nu när jag varit hemma med magproblem kände jag av detta ännu mer, och inga huvudvärkstabletter funkar.

Därför bestämde jag mig för att köpa en nässköljningskanna (kombinerar med kortisonspray). Den kanna jag köpte på hälsokostbutiken var fruktansvärt ful. Om ni funderar på att köpa en tycker jag ni ska göra det på yogacentret på odenplan (http://www.yoga.se/). De har en webbutik där du hittar snygga och billiga nässköjningskannor också. Ångrar att jag hade så bråttom med att köpa min.

Det är inte så creepy som det verkar, det är faktiskt väldigt skönt. Bra för ALLA! När jag gick på yoga i odenplan var vi alltid där lite tidigare så vi hann skölja innan meditation.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det jobbigt med ont i nacken! Det är bara att prova lite olika kuddar så hittar du förhoppningsvis någon som passar :o)

Linda sa...

Det ska jag definitivt göra!

Kul att du kom förbi min blogg!