torsdag 4 september 2008

[min idol Leila]

Efter 4 dagar med kött längtar jag efter lättare mat. Har haft en ambitiös period nu och lagat mat som tar längre tid. Nästa vecka blir det nog snabblagade rätter. :) Omeletter och soppor skulle inte vara helt fel. Kanske sallader. Om du inte är så fäst vid sallader (vilket jag inte är), testa att göra den ljummen. Blanda tex ihop ingredienserna med nykokad pasta eller quinoa. Det gör stor skillnad.

Även om jag älskar att laga mat så finns inte alltid energin. Ett tips om du vill ha supergod mat men ändå lättlagad är Leila Lindholms kokbok "Middagstips". Jag har hennes två första böcker men har inte köpt hennes senaste bakbok. Bakar ju så himla sällan men vill ändå köpa den snart. Du kan också hitta en mängd av hennes recept på recept.nu.

Men i vilket fall, hon är en inspiration. Jävla vacker är hon också. (Ursäkta att jag svär). Om man slår på tv:n och hon är där så kan man inget annat än att smittas av hennes utstrålning och glädje.

2 kommentarer:

Sussa sa...

Jag gillar oxå Leila... Hon är superduktig, och vacker... Kul att du skrev till mig så jag fick din blogg-adress... Kram kram!

Linda sa...

Hej!

Roligt att du kommit igång med bloggandet så jag kan se vad som händer hos dig :)

Kram!