onsdag 26 december 2007

[äckelgubbe]

Jag var precis ute och rastade Wilma. Wilma var, som alltid, rädd när man rastar henne i mörkret. Klockan är alltså 24 nu. Helt plötsligt när jag vänder mig om ser jag en gestalt lutad mot sopdörren. Klockan 24 på natten?? Han hade ingen cigarett i munnen så jag har svårt att tro att han hade en rökpaus. Det är inte första gången jag ser honom. Han stod även där när jag rastade Wilma tidigare idag, tror det var på vår promenad runt 15-tiden. Han är någonstans mellan 60 och 70 och ser inte ut att vara i så bra form. Detta innebär att om det verkligen är en äckelgubbe så är det inget problem för mig att knäa, bita, skrika och springa. Men ändå. Fy fan vad obehagligt. Imorgon ska jag byta min kamera och om han står där imorgon också ska jag ta ett foto och lägga upp här. Om inte annat känns det bra att ha ett foto om något händer i området.

Jag kanske är fjantig som tycker att det här är kusligt men vad gör en gammal gubbe i mörkret lutad mot sopdörren??

Inga kommentarer: