torsdag 20 december 2007

[julfest nummer 2]


Igår var det dags för nuvarande jobbets julfest på gröna stugan. Jättemysigt ställe! Kommer nog att åka dit och fika i sommar utomhus vid vattnet.

Jag åt och åt och testade dopp i grytan för första gången. Jag brukar gilla det mesta men den var lite för salt för min smak. Tänkte även testa lutfisken men jag vågade inte. Dessutom säger alla att det goda med lutfisken är såsen. Jag gillar inte sås, så ja.. ni förstår säkert...

Min laktoskänsliga mage var lite orolig efter all laktos jag stoppade i mig. Är inte dunderkänslig så jag kan stoppa i mig lite laktos utan att magen reagerar. Grädde och annan processerad mjölk brukar fungera ganska bra i rimliga mängder. Även lite vanlig mjölk i kaffet. Skönt att inte vara känsligare än så.. men dricker jag latte blir det alltid laktosfri för att skona magen. Att svenskar tål laktos är ju egentligen väldigt unikt eftersom det finns känslighet i de flesta länder. Det är tydligen bara svenskar och någon stam i Afrika som har hög tolerans mot laktos.

I alla fall. Beslutade mig för att lägga in två bilder. En på mig och Annika och en bild på Nalle som inte kunde vänta tills det var dags att hämta julmat utan började på sin andra tallrik när vi började med vår första.


Inga kommentarer: