onsdag 12 december 2007

[rätten att få vara kvinnlig blottare]

Kom precis att tänka på en händelse i somras när jag lunchade här i Sumpan med Annika och Tony. Plötsligt utropar Tony "Kolla, hon drar ner byxorna!" Tony har en tendens att överdriva så jag reagerar inte nämnvärt men kollar för att se vad han har sett (jag trodde väl att jag skulle få se någon som drog lite i sina byxor). En kvinna kommer mot fönstret där vi sitter och drar ner byxorna, sen går hon förbi oss med byxorna neddragna och ändan bar och drar upp dom igen när hon gått förbi. Hon visade allt. Hon såg helt normal ut, fräsch och solbränd (över hela kroppen faktiskt).

Jag chockerar mig själv över att bara tycka att det är lustigt. Hade det varit en man hade jag blivit fruktansvärt äcklad. Men en kvinna? Egentligen lika äckligt men ändå inte.

Så ska jag säga att det är fruktansvärt eller ska jag heja på kvinnornas rätt att vara blottare? ;)

2 kommentarer:

Sara sa...

Hmm. Jag tycker inte att det är särskilt bra med blottare. Varken manliga eller kvinnliga!

Linda sa...

Nej, du har ju helt rätt absolut. Men jag blev så extremt förvånad så jag hann inte ens bli äcklad.. ;) Eller kan det ha varit det att hon faktiskt såg ok ut? Hur hade man reagerat om det var en manlig snygging?

Men jag håller ju såklart med dig, det är definitivt inte ok med blottare, vare sig kvinnliga eller manliga. Men jag måste ändå skratta lite åt situationen eftersom det inte är så vanligt.. ;)