måndag 17 december 2007

[kan inte vara utan just nu]

Nu i vinterkylan har jag några måsten som jag inte kan leva utan:



"Utan Onda Aningar av Jan-Sverre Syvertsen". En bok som jag av någon anledning uppfattade som svårstartad. Vet inte varför. Men nu har jag verkligen kommit igång och boken har en väldigt spännande story med mycket intriger som jag inte vet om de kommer att vävas ihop eller om de är oberoende från varandra. I vilket fall börjar jag tycka att den här boken är riktigt spännande.



Mitt gröna te "Kiss me Kate" som jag har fått av Monica i födelsedagspresent. Dricker hinkvis på jobbet. Grönt te är inte bara gott det är bra för din hälsa eftersom det innehåller antioxidanter som motverkar fria radikaler som i sin tur orsakar cancer. Ett tips är att dricka pepparmintste när du är förkyld eftersom det innehåller menthol (ingrediensen i vicks) som lindrar halsont. Jag brukade torka mynta själv innan och gjorde ett gott te av det under förkylningstider. Tydligen ska pepparmintste även minska hårväxten på kroppen (inte på huvudet tror jag).

Den skummande badoljan från Dresdner-Essenz som jag har köpt på "Hälsa & Sånt", en hälsokostbutik i Sundbyberg. Den luktar extremt gott och huden blir mjuk och len efter ett bad. Den är starkt beroendeframkallande och jag skulle kunna bada en hel kväll med den här underbara badoljan. Nu har jag gjort slut på en flaska och köpt en ny med granatäpple istället. Luktar också otroligt gott!


Ett bodybutter from BodyShop med sheasmör. Finns i en mängd olika lukter och för normal till torr hy. Luktar extremt gott och gör huden mjuk och len efter dusch, bad eller rakning.



En fotcréme från BodyShop som gör fötterna supermjuka efter ett skönt fotbad och lite fotfilning och nagelklippning. Den innehåller hampa. Bara lukten gör att man blir alldeles hög, den luktar förfärligt. Men det är det värt för den här crémen är superbra för torra fötter.


Inga kommentarer: