tisdag 18 december 2007

[stralsund och nya jobbet]


Det var en jobbig natt med Wilma igår kväll. Wilma saknade David som ledde till oväntade situationer som jag inte tänkte berätta om här av hänsyn till Wilma. Utöver det så behöver Wilma mörker när hon ska sova och jag som är mörkrädd när jag är ensam behöver lite ljus när jag somnar. Wilma vann så klart, vad gör man inte för de små djuren.

Efter jobbet idag var jag på julbord med mitt nya jobb och fick en chans att prata lite med några av mina blivande kollegor. Det kändes jätteroligt och jag tror att jag kommer att trivas bra. Företaget är inne i en tillväxtfas och anställer mycket, omsättningen ökar hela tiden. Från att jobba på ett företag med 14 anställda och 24 miljoner i omsättning till ett företag med 1000 anställda och en omsättning på 5 miljarder så är det så klart en omställning. Positiv såklart. Jag ser fram emot nya arbetsuppgifter på ett nytt spännande företag som det går bra för.

Jag har även frågat runt om gymmet som finns på företaget och fick som svar att det ska vara väldigt bra. Två ggr i veckan har de även pass med instruktör. Verkar vara en och annan träningsmänniska där, det känns roligt!

Vi var på Källare Stralsund och åt julbord. Det var abbonerat bara för företaget samt ett annat företag. Som underhållning fanns det en gycklare/fakir som var oerhört rolig, oj vad vi skrattade. Han var sjukt kul verkligen! :D

Stralsund är Stockholms äldsta värdshus från 1300-talet. Inte nog med det, skandinaviens första diskotek öppnade där -74 tror jag det var. Mer historia om Stralsund kan ni läsa på http://www.stralsund.se/ om intresse finns.

I övrigt så använde jag inte min nya klänning, jag kände mig alldeles för uppklädd så det slutade med vita byxor, svart satinblus, ljusa guldsandaletter, hårgrejer och smycken i guld och en ljus handväska i guld.
Har precis tagit ett varmt bad med granatäppeloljan och känner mig fräsch och avslappnad. Nu är David tillbaka från Danmark också så inatt kan jag sova med ljuset släckt! :) Nu ska jag lägga mig med Wilma och läsa lite. Måste vara utvilad inför nästa julfest imorgon.
Gonatt alla som läser.
X O

Inga kommentarer: