måndag 17 december 2007

[trött morgon]

Wilma och jag har haft en trött morgon. David åkte tidigt och vi var nära att avlida när han tände lampan i sovrummet. Ögonen värkte och jag ville att mörkret skulle komma tillbaka. Senare när det bara var Wilma och jag och det var dags att kliva upp vägrade Wilma (som annars är så väldigt snabb när man kliver upp) att röra sig ur fläcken. Jag snoozade, klev upp, gick å la mig, snoozade, gick upp igen. Gick in till Wilma för att se om hon kunde tänka sig sin morgonpromenad men hon blängde bara på mig:
Tillslut fick jag liv i henne och vi gick ut på en snabb promenad (i vissa lägen, typ tidigt på morgonen när det är jättekallt är det glädjande att hon inte är någon promenadhund utan gör det hon ska och inget mer). När vi kom in igen var hon fortfarande trött och gick å la sig i soffan:
Jag frågade David igår kväll om han visste vad han går miste om nu när han är borta ikväll och det sa han att han gjorde. (Tjejkväll med mig, Wilma och Gilmore Girls, vilken man kan motstå?)

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Men gud, jag dör :) Wilma är hur söt som helst!! :) *kram*

Linda sa...

haha, jaaaa, hon är en gullegris! :D

KRAM!