tisdag 25 december 2007

[fullt upp]

Idag ska vi hem till min pappa och hans familj i Solna. Innan dess tänkte jag läsa lite i mina böcker som jag började på för några dagar sedan. Började med "Handbok i konsten att vara social". Den är jätterolig att läsa! Första delen av boken handlar om kroppsspråk och den har jag precis läst klart. I början av boken berättar författaren om huvudpersonen i "Breakfest at Tiffanys". Jag har inte sett den filmen men av hans förklaring verkar jag onekligen vara ganska lik henne i min öppenhet och min fallenhet att berätta allt samtidigt vid fel tillfällen. Måste nog se filmen.
Igår på julaftonsmorgonen skulle jag och David starta vår nya jultradition och gick till konditori lyran som ligger i närheten av honom. Jag gick in på deras hemsida och där framgick det att de har öppet röda dagar men stängt midsommarafton. Då antog jag att de hade öppet julafton eftersom många fik i stan har det. Efter ca 1 timmes supermysig promenad i skogen kom vi fram och nedanför backen kände vi doften av kanelbullar. Vi tog oss upp för den långa trappen och när vi kom fram till fiket var det stängt! Tragiskt. Vi får testa nästa år igen fast kanske vid något fik i gamla stan. Efter detta var vi hungriga och gick till bredäng och åt en burgare. Värsta julfrukosten.
Nu ska jag återgå till min bok och göra ytterligare ett försök att väcka David. Det är han som ska rasta Wilma (a.k.a pruttfia) medans jag fixar frukost.
(Förresten: Jag testar att öka på fontstorleken nu. Jag gillar liten text själv men de flesta tycker kanske att detta känns mest bekvämt)
X O

Inga kommentarer: