torsdag 20 december 2007

[fruktansvärt extrem-roligt]


Är du en blondinbella-hatare?

Jag har svårt att förstå att dessa som inte gillar blondinbella faktiskt orkar engagera sig. Varför inte lägga energin på något positivt? Första gången jag gick in på hennes blogg fick jag bilden av att den var väldigt ytlig och jag gick inte in igen förrän X månader senare då jag läste ett annat hat-inlägg om Isabella. Då började jag läsa hennes inlägg från början. Från att hon var 14 år. Detta är en otroligt driven tjej som NJUTER av livet. Jag gillar henne SÅ mycket för att hon står för sina åsikter och inte är rädd för att berätta om dom i sin blogg. Håller jag med henne om allt? Nej. Hatar jag henne för det? Nej. Hon har rätt att tycka som hon gör och de flesta av oss har fördomar som vi inte skulle våga berätta om.

Och vad är det som är roligt i allt det här? JO, hon är ekonomiskt oberoende. Och på grund av vilka? Hennes föräldrar? NEJ, på grund av alla som går in på hennes blogg varje dag. Ni, som hatar henne. Är inte det JÄTTEroligt? :D

Detta är samma fenomen som med Lap Power. Feminister som skriker i högan sky över att Helén visar urringningen i reklamen. Men det var dessa feminister som gjorde Lap Power kända och gav Helén möjligheten till sitt eget galleri på webben där hon visar upp sig i sexiga raffset!

Så när du går in och mobbar Isabella (som tyvärr många gör) på hennes blogg. Tänk för dig själv "Det är jag som gör Isabella rik".

Inga kommentarer: