fredag 9 januari 2009

[dagen och supergod middag]

Har varit bra som vanligt! Jag körde ett pass efter jobbet, idag blev det rygg och axlar! Har haft lite ont i korsryggen och tror det beror på att jag tidigare kanske lyft för tungt under knäböjen.. så nästa vecka när jag kör knäböj ska jag inte köra med stång utan byta ut dem mot hantlar istället. Men i vilket fall tyckte jag att ryggresningarna fick ryggen att kännas bättre idag.

Men det här är en klassiker. Jag kör ofta FÖR hårt. Det är viktigt att inte köra för tungt, särskilt när det är ryggen man utsätter för pressen. Suck. Men som sagt, den här gången ska jag lyssna mer på kroppen och det här blir väl första saken jag får ta tag i.

Annars har mina magmuskler tightat till sig redan, det känns nice.. :-)

Har kollat på Let's dance idag! Magnus var min favorit, jag hejar stenhårt på honom, annars var ju Laila otroligt bra! Magnus får mig att känna mig trygg. 100% biffig man.. ;-)

Middag idag blev citronkyckling. Hittade receptet hos Lina. Det var supergott! Jag är normalt sett ganska dålig på att laga just kycklingfiléer för de blir lätt torra och jag har en liten noja när det gäller att de ska vara genomkörda. Men det här receptet var både enkelt och jättegott.
Nu festar jag till det med lite chips och ska kolla på några avsnitt Sex and the city. Det gör David väldigt glad för jag somnar bara när jag kollar på hans serie. Så nu kollar jag på min serie och han kan kolla på sin serie i lugn och ro. Tyvärr hade jag hellre sett en film och myst i soffan med David den här tiden på kvällen men jag är en kvällstrött person och kan inte sitta uppe och se film så sent... jag undrar om det går att bota.

Inga kommentarer: