lördag 3 januari 2009

[nytt år, ny frisyr]

Jag är så trött på mitt hår. Senaste frisyren jag klippte mig i krävde att jag ställer mig med plattången flera gånger i veckan och jag har mycket, jag repeterar, MYCKET hår. Så nu funderar jag faktiskt på att behålla mina lockar!

För ett litet tag sedan testade jag balsam-metoden. Det innebär att man inte använder schampoo. Hur det går till kan ni läsa om här: http://www.lockig.se/

Det funkar säkert jättebra för många men för mig var det katastrofalt. Jag fick problem med min hårbotten.

Så planen nu är att använda schampoo. ;-) Har läst att gelsprayer är bra också när man har självlockigt hår. Nu har jag spenderat timmar på internet för att hitta den perfekta frisyren för mig. För mig som nyligen börjat kolla på "Sex and the city" (jag vet, kan inte fatta att jag missat den innan) så var det ganska naturligt att kolla på bilder på Sarah Jessica Parker. Vi har liknande hår i grunden så det kan funka. Har kollat in massor med andra bilder också men av någon anledning är det svårt att hitta bilder med naturligt lockigt hår.

Nu står det mellan långt och kort. Nackdelen med kort är bara att mitt hår lockar sig mer ju längre det är så tänk om jag klipper kort och helt plötsligt så lockar det sig inte längre.

Sen finns alternativet lugg (som Paulina Rubio på bilden), men jag har så många virvlar så det vete sjutton hur det skulle bli. Min frisörska avrådde mig förra gången men å andra sidan så ville jag ju ha rakt då.
Ni som har lockigt vet vilket jobb det är, det är inte bara att klippa sig i en frisyr. Sen ska man inte heller gå till vilken frisör som helst, de måste kunna lockigt hår för det ska inte klippas som ett rakt hår.

Inga kommentarer: