lördag 24 januari 2009

[summering]

Tänkte att jag skulle summera de senaste dagarna eftersom jag varit lat och inte skrivit.

Yogan och pilatesen på jobbet i torsdags var sjukt skön. Det var första gången som jag såg vår instruktör som är den som normalt håller stepup/styrkepassen vara så lugn. Hon är normalt sett ett riktigt energiknippe. Hon hade tänt en massa vackra ljus på golvet och det var helt nedsläckt i salen.

Igår skulle jag egentligen träna armar och axlar men jag hade sån träningsvärk från yogan i just den här delen av kroppen så jag körde istället 25 min terräng på X-trainern. Svetten sprutade och jag gick in på restaurangen och köpte lunch helt illröd i ansiktet. Lunchen var inte god alls igår! Hade sett fram emot den för det var entrecote med sambalbea. Sambalbean var helt suverän men entrecoten var svårskuren och svårtuggad. Det var nog den segaste köttbit jag ätit i mitt liv. Efteråt fick jag gå in på toa och dra bort stora senor som fastnat mellan tänderna. Hur fräscht var det...

Däremot blev gårdagens middag mycket bättre! Jag köpte hem rökta räkor och varmrökt lax och vi åt den med rostat bröd, aioli, gräddfil och en sallad gjord på isbergssallad, avocado, olivolja, salt och lite salladskrydda. Wilma var jättesugen på laxen men jag var rädd att jag skulle missa något ben så att hon skulle sätta i halsen.

Sen tyckte jag att det var JÄTTEtråkigt att Isabella åkte ut ur Let's dance igår!!! Jag gillar inte Kitty at all. Men Let's dance handlar ju egentligen inte om att vara bra på att dansa, det är en tävling baserad på hur populär man är hos tv-tittarna. Men å andra sidan, så är det väl så det ska vara.

Inga kommentarer: