söndag 4 januari 2009

[min träning - träningsupplägg]

Nu har jag satt ihop två träningsprogram och den här gången tänkte jag inte göra samma fel som jag alltid gör, den här gången ska jag istället:
1. Börja med lätta vikter
2. Inte stressa mig igenom ett pass
3. Lyssna på kroppen

Det kan bli så att jag vissa veckor hinner styrketräna 3 dagar och vissa 2 dagar beroende på körkort, jobb och kompisar. Därför har jag lagt upp två olika program.

Program 1: 3-dagarsschema

Dag 1: Ben/rumpa
1. Lårcurl
2. Knäböj
3. Utfall

Dag 2: Bröst, mage och triceps
1. Bänkpress
2. Stående pushdowns med rep
3. Crunches
4. Benlyft

Dag 3: Rygg och axlar
1. Roddmaskin
2. Ryggresningar
3. Hantelrodd
4. Hantellyft åt sidan
5. Stående axelpress

Program 2: 2-dagarsschema

Dag 1: Ben och rygg
1. Lårcurl
2. Knäböj
3. Utfall
4. Ryggresningar

Dag 2: Bröst, axlar, mage
1. Bänkpress
2. Hantelrodd
3. Hantellyft åt sidan
4. Crunches

Så här ser veckans träning ut:
Måndag: Ben/rumpa + Crosstrainer
Tisdag: Vilodag
Onsdag: Crosstrainer 25 min på lunchen
Torsdag: Ben och rygg
Fredag: Bröst, axlar och mage
Lördag: Vilodag
Söndag: Vilodag

Men troligtvis blir det lite promenader på vilodagarna.

Inga kommentarer: