tisdag 20 januari 2009

[ge mig choklad!!!]

Jag har ett sjukt sjukt chokladsug just nu. Tog på mig jeansen och skulle gå ut och köpa choklad. Frågade David om jag verkligen skulle. En del av mig önskade att han skulle säga Ja! En del av mig önskade att han skulle säga Nej!

Han avrådde och jag blev såklart besviken. Jag hade ju kunnat gått och köpt choklad ändå men eftersom jag dividerat med mig själv en halvtimme nu om jag ska köpa eller inte så beslutade jag mig för att inte gå. Dessutom är det kallt ute.

Egentligen så brukar det räcka med att jag äter choklad och sen är suget över tills nästa sug kommer om en månad eller så. Men nu har jag haft chokladsug sen i Fredags och vi åt upp två chokladkakor i helgen. Trots att jag unnar mig det mesta nuförtiden så får det ju finnas någon gräns. Inte nyttigt med för mycket sötsaker.

Dessutom har jag jobbat hemifrån idag och proppat i mig hur mycket mat som helst vilket gör att jag mår typ illa nu. Ändå försvinner det inte, chokladsuget..

Nu ska vi dricka kaffe och kolla på Jericho och jag hoppas att min choklad-abstinens lägger sig snart, annars blir det nog svårt att somna ikväll.

Fler än jag som råkar ut för sånt här?

Inga kommentarer: