måndag 19 januari 2009

[dyrt med postorder]

Är det någon mer än jag som tycker att postorder är dyrt? Jag har precis beställt från La Redoute men vore det inte för att jag fick två bäddset för totalt 49 kr så hade jag inte beställt. Så, jag köpte alltså två toppar som tillsammans kostade 400 kr, bara det var ju dyrt, och sen valde jag bäddseten och jag fick också 100 kr rabatt. Var tvungen att köpa för minst 400 för att få rabatten och bäddsetet så jag antar att det här inte var någon vinstaffär för dem.

Expeditionsavgiften ligger på närmare 50 spänn bara den. Om topparna dessutom inte skulle passa så lönar det sig inte att skicka tillbaka dem och beställa nya plagg för 400. För det skulle kosta 100 kr till i frakter. Så nu är det bara att hoppas att det passar!

Tänkte köpa deras superfina yllejacka istället för topparna men då ingick de inte i vår/sommar sortimentet och erbjudandet gällde inte.

Först tänkte jag beställa lite bh:ar som jag skrev om innan, men deras bh:ar till något som de kallar "minipris" kostar 200 kr. En liknande bh kan jag få på Lindex för under 200 kr och deras dyrare sorter ligger på 200 eller strax över. På La Redoute kan en lite finare spetsbh kosta 400. Då kan jag ju gå till en lite mer exklusiv underklädesbutik och få en fin bh.

Det gör valet ganska enkelt. Antingen beställer jag kläder som kanske inte passar och det kostar mig ytterligare 50 kr i frakt att skicka tillbaka. Eller så går jag till Lindex och skaffar dem som jag vet sitter perfekt. Förstår inte varför jag fortsätter beställa på postorder då och då, det är sällan jag känner mig nöjd med kläderna. Hälften skickas tillbaka och hälften använder jag max en gång. Puckat.

Så nej, nu får det vara nog med postorder. Så länge de inte har billiga sängkläder förstås.. ;-)

(Däremot upptäckte jag precis att Lindex har en onlineshop och det måste jag nog ändå säga är ok eftersom de verkar ha samma underklädessortiment som i butik. Deras bh:ar är suveräna och bra mycket bättre än HM:s. Dock har jag inte kollat in fraktkostnad än.)

Inga kommentarer: