lördag 31 januari 2009

[rensa i röran]

Jag har varit så trött på alla kvitton och småpryttlar som ligger ute på byrån i hallen. Det är så lätt att tömmer fickorna där när man kommer hem. Därför har jag nu köpt några korgar på Åhléns för att bli av med det röran. Ser mycket snyggare ut än att ha allt liggandes löst. En korg till David och en till mig. :)

När jag hade min första lilla etta i Jakobsberg (världens mysigaste lägenhet) så hade jag en liten låda där jag la in smågrejer som lätt samlas. Kvitton, smycken, pennor, broschyrer osv. Då visste jag alltid vart jag hade smågrejerna. Annars gick jag igenom den någon gång i månaden/kvartalet och slängde oviktiga papper och kvitton och sånt som jag helt enkelt inte hade någon anledning att spara.
Ett litet tips som ger mycket ordning! :-)

Inga kommentarer: