söndag 18 januari 2009

[vardagslyx nr 1]

Jag tycker inte att man ska vänta till helgerna med att unna sig. Det blir som att man plågar sig genom vardagarna och bara väntar på helgen så att man kan göra allt man egentligen känner för. Istället för att göra så är mitt förslag att varje dag unna sig lite vardagslyx. Gärna något du planerat tidigare så att du har något att se fram emot.
Mitt första tips för vardagslyx måste definitivt bli att ta ett skumbad eftersom jag själv gör ca 4-5 dagar i veckan. Det är billigt (om du inte bor i hus vill säga), det är avslappnande och supermysigt. Helt klart min personliga favorit

Det första du ska göra är att köpa ett härligt badskum, min absoluta favorit är den här från Dresdner-Essenz. Men annars ger budgetvarianten från Åhléns ett jättehärligt skum och luktar supergott. Om du tycker att värmen lätt blir jobbig i badet så försök att inte ta så himla varmt vatten så klarar du dig längre.
Innan du hoppar i badet gör ansiktspeeling innan du lägger på en ansiktsmask som passar din hudtyp. Effektivt är också att göra hårinpackning som får sitta i under badet.

I vattnet är det mysigt att läsa en spännande bok eller en tidning som du gillar. Eller så ligger du bara och slappnar av!

Efteråt är det jättehärligt att göra lite peeling, dessutom väldigt effektivt eftersom du luckrat upp de döda hudcellerna. Skrubba fötterna med en fotfil.

Sen smörjer du in dig med en bodylotion eller ett bodybutter. Smörj in ansikte, fötter och händer. Sätt dig och slappna av framför tv:n eller med en bok.
För den som inte har badkar: Satsa istället på en eller två spa-timmar hemma med hårinpackning, peeling, ansiktsmask, fixa finger- och tånaglar. Drick gärna en kopp te eller glas vin när du lyxar till det så kommer det att kännas ännu lyxigare!

Inga kommentarer: