onsdag 27 augusti 2008

[ett monster i kyldisken]

På Fredag har vi kräftskiva på jobbet. Sedan senaste gången jag åt kräftor så har jag inte varit så himla sugen. Kanske för att jag lyckades få en kräfta som var typ lerig eller för att jag åt så mycket så att jag nästan föråt mig. Dessutom tyckte jag att det kändes lite jobbigt att ta med kräftor, slaskigt och bökigt.

Jag hade därför siktat in mig på räkor. Men nu har jag inte orkat åka till någon större butik och köpa lite "bättre" frysta räkor utan tänkte att jag helt enkelt köper nån påse på ICA. Inget större fel på de räkorna.

På ICA så hade de extrapris på färsk krabba. 79 kr/kg. Vet inte hur mycket krabbor kostar normalt sett men det lät ju billigt. Så jag köpte en krabba. Jag har ätit krabba från burk, jag har ätit småkrabbor i spanien och jag har ätit en miljon andra typer av skaldjur. Bland annat små sniglar som är en stor favorit.

Men en sån här stor krabba har jag aldrig ätit. Vet inte hur man gör, den ser ut som fort knox. Det var verkligen med skräckblandad förtjusning som jag lyfte krabban från disken. Nu har den fått en egen hylla i kylskåpet, vem vet vad den får för sig inatt? Tömmer kylskåpet på mat?
Googlade och hittade en instruktion på ICA-kuriren, det står att klorna ska krossas med nötknäppare eller hammare. Jag har ingen nötknäppare så det får helt enkelt bli hammare!

Inga kommentarer: