lördag 9 augusti 2008

[första försöket]

Idag gjorde jag första försöket med att dra ett kort ur författarkortleken och sen skriva. Jag känner mig väldigt missnöjd med min prestation, trodde det skulle gå mycket bättre och att inspirationen skulle flöda.

Istället så märker jag att pennan som följde med författarkortleken inte funkade. Jag borde givetvis ha testat det här innan och inte under de tre minuterna som jag ska skriva texten. Istället fick jag först försöka få pennan att funka och sen resa mig upp för att hämta en ny penna. Inte det bästa för inspirationen.

Sen när texten var färdigskriven så kände jag mig inte alls nöjd med handlingen. Vad tänkte jag på egentligen?

Efter att man skrivit texten ska man tacka sin inre kreativa källa men just nu vill jag bara döda någon.

Inga kommentarer: