söndag 24 augusti 2008

[gårdagen inte helt förstörd]

Igår var jag på ett väldigt dåligt humör på morgonen. Jag var urförbannad bara för att jag klev upp 2,5 timme försent. Kändes som att hela dagen var förstörd. Men det var inget som inte en långpromenad botade!

Vi började med att gå en halvtimmes promenad ner till en liten stuga vid vattnet där det finns ett litet fik. De hade världens finaste räckmackor för bara 50 kr styck. Tyvärr tog de varken kort eller rikskuponger så vi vandrade vidare längs vattnet i skogen i en timme till tills vi kom till Lyran. Ett café i ett hus från 1800-talet som har superbra fika. Helt klart en favorit. David tog en macka med kycklingköttbullar och rödbetssallad och en morotskaka. Jag tog en rågkaka med leverpastej och någon typ av vaniljbulle. Sen tog vi en varsin soja macchiato. Otroligt god sojalatte där, smakar som vanlig latte. Tror sojamjölken är sötad. På vissa ställen kan sojalatten smaka gammal disktrasa.

Vi satt ute i solen och det var så underbart skönt! Men sen tog vi den korta vägen hem istället så vi var väl hemma på 20 minuter.

Tyvärr blev det inget bakande för David har tydligen ingen elvisp och vi orkade inte gå ner i förrådet och leta reda på min som ligger i en flyttlåda. Tror att jag ska vispa för hand idag istället. Suck, det blir jobbigt. Men bra för armmusklerna. Kanske kolla på några sex and the city avsnitt samtidigt så går tiden snabbt.
Tänkte köpa en Braun mixer, nu har jag ännu större anledning att köpa setet där även visp ingår.

Inga kommentarer: