tisdag 26 augusti 2008

[gårdagens träning]

Har träningsvärk i rumpan idag, körde ben ganska hårt igår. Har slutat köra med stång. Tar nästan 20 kg mer om jag kör med stång än med hantlar men det är väldigt tungt för ryggen och svanken. Hantlar är precis lika effektivt + att man även tränar upp armar på ett helt annat sätt. Det viktiga är bara att börja med ganska lätta vikter och köra lätt i en månad för att muskelfästena ska förberedas för lite tyngre vikter senare.

Pressade mig lite extra när jag gjorde ryggresningar igår också, nedre delen av ryggmusklerna krampade efteråt.
Förresten kan jag tipsa om att stretcha rumpan de gånger ni känner att ni får ont i korsryggen. Oftast är det den muskeln som gör att man får ont och blir stel just i nedre delen. När jag tränat hårt kan jag ibland få väldigt ont där när jag ska sova, men nu när jag lärt mig vilken muskel jag ska stretcha så är det lätt fixat.

På Torsdag ska jag köra grupp-pass och på fredag innan kräftskivan på jobbet hoppas jag på att köra axlar, rygg, armar och bröst!

Inga kommentarer: