lördag 2 augusti 2008

[Rom Söndag 29/7]

Morgon:

Äntligen dags för Domus Aurea idag! När vi varit där ska jag försöka få med David på lite mer shopping. Men han får alltid ryggont i klädbutiker, jag har sagt till honom att söka läkarhjälp för det. Snart ska vi gå ner och äta frukost. Igår hittade jag små askar med nutella och satte i mig 2 stycken under frukosten. Idag siktar jag på 3-4

Tidig e.m:

Domus Aurea var otroligt fascinerande att se! Vi blev guidade av en arkeolog runt några av de öppna rummen. Tydligen ska det tidigare ha varit 208 rum. Vi hade hjälm på oss eftersom huset är under utgrävning. Om ni åker till Rom rekommenderar jag att ni köper en guidad tur genom Domus Aurea.

Efteråt satt vi i parken utanför innan vi gick ut och gick en stund. Men det var så varmt så vi gick och åt lunch och sen tillbaka till rummet igen. Ikväll ska vi kolla butikerna runt vatikanen och försöka hitta ett internetcafé. Internetcafét häromdagen har semesterstängt och på hotellet kostar det 10 Eur per halvtimme. Det borde faktiskt vara gratis. Det är det enda negativa vi hittat med hotellet hittills.

David har fått en böld på ena vristen. Hoppas den försvinner snart.

Kväll:

Tog en promenad till vatikanen och kollade i olika giftshopar. Hittade fina presenter men David ska fundera lite så vi ska komma tillbaka imorgon. Pappas present köper jag i flytande form på tax-free.

Restaurangen vi åt på idag ligger i närheten av vatikanen. Jättegod mat och jag fick äntligen en bra pizza. De hade massor av pizzor men det blev tillslut en med mozarella och rökt ost. Kände mig helt slut och varm idag, det här var förmodligen den varmaste dagen på hela resan.







Inga kommentarer: