söndag 24 augusti 2008

[oliver]

Oliver har alltid varit som en sjuklig besatthet hos mig ända sedan jag var liten. På den tiden åt jag bara svarta oliver men detta har nu utökats till även gröna. Älskar oliver i alla former. Svarta, gröna. Stora, små. Kalamataoliver. Oliver fyllda med chili. Oliver fyllda med anjovis. Fyllda med vitlök, citron, ädelost, paprika. Oliver i vatten, oliver i olja. Det finns ju hur mycket som helst att välja mellan och det bästa av allt är att det är SÅ nyttigt.

På släktsammankomster berättas alltid historien om "hur Linda drack spadet från oliverna". (Ja, tätt efter "när Linda bjöd hem alkisarna på sin systers födelsedagskalas.") Detta är något jag slutat med men tydligen något som jag var väldigt förtjust i. Inget jag kommer ihåg själv men det som berättas på släktträffar är alltid sant.

Förutom oliver så älskar jag även olivolja. Om jag inte var rädd om min vikt skulle jag lätt kunna äta bröd dränkt i olivolja hela dagarna.

De som följer min blogg vet att jag även älskar hud och hårprodukterna Oliv Naturell.

Jag har faktiskt tänkt att försöka lägga in egna oliver någon gång. Ska börja söka recept redan nu!

Inga kommentarer: