lördag 2 augusti 2008

[Rom Söndag 27/7]

Idag var vi på shoppinggatorna en liten stund och kollade in LV och Gucci bland annat. Men det enda jag inhandlade var en kofta på Zara. Sen åkte vi tillbaka till hotellrummet, läste lite innan vi gick ut och lunchade. Lyckades hittat ett internetcafé också. På söndagar är det mesta i Rom stängt vilket är trist när man är på shoppinghumör. På internetcafét lyckades vi i alla fall köpa biljetter till en guidad tur i Domus Aurea. Det enda sättet att se stället. Men det var väldigt billigt, bara 4,5 Eur per person för en engelsk guidad tur. Som jämförelse kan jag säga att Colosseo nog kostar över 10 Eur. På tisdag ska vi på turen.

Vi åt VÄRLDENS godaste middag och jag överdriver inte när jag säger att det var bland det godaste jag ätit i mitt liv. Det var en skaldjursrestaurang som låg på en liten bakgata, 5 min från hotellet. Jag åt spaghetti med små vongolemusslor och sen friterade räkor, calamares och små bläckfiskar. Vi delade en flaska vitt och jag hann dricka en del innan maten kom och lämnade restaurangen ganska full. Jag skyller på restaurangen och min tomma mage. Imorgon ska vi upp tidigt och ge oss av till vatikanen innan köerna bildas vilket de tydligen gör vid 10. En shppingrunda efteråt vill jag hinna med också.

Inga kommentarer: