onsdag 6 augusti 2008

[toadiskussioner]

Att jag och David nu bor ihop har börjat anta nya utmaningar. Bland annat har vi haft en diskussion där jag påpekar att man bör lämna toaletten ren efter sig och att jag inte har några planer på att rengöra toaletten åt honom. Rengöra toaletten är hans ansvarsområde, jag tycker toaletter är äckliga.
David tyckte att det var ett konstigt resonemang och han förstod inte riktigt innebörden. Häromnatten väckte han mig när jag sov.

David: Jo, vet du, jag har kommit på hur jag ska göra med toaletten.
Jag: Jaha?
David: Ja, det är ju så att jag och toaletten vi är ju liksom ett.
Jag: Jasså? Jo, det förstås.
David: Ja, så därför har jag tänkt att jag rengör toaletten när jag rengör mig själv. Så jag rengör toaletten varje gång jag duschar.

Jag måste ändå säga att det här helt klart är ett steg i rätt riktning för en ren toalett.

Inga kommentarer: